نرم کننده موهای نرمال

نخست به یاد داشته باشید که موها در بالاتر از پوست سر مرده‌اند، لذا نمی‌ توان آن را تغذیه نمود و یا آسیب وارده را به طور دایم تغییر داد. نرم‌ کننده‌ ها فقط به صورت موقتی نتیجه به بار می ‌آورند که آن هم با اولین شستشو از بین خواهد رفت. تنها راه رهایی از موی آسیب ‌دیده، کوتاه کردن آن است. شستشو، پوشش طبیعی چربی مو را که به صورت نرم ‌کننده‌ عمل می ‌کند، از بین می‌ برد و ممکن است کوتیکول خارجی مو را در هم بریزد، لذا مو به راحتی گره می ‌خورد و تیره به نظر می‌ رسد. اگر مو قدیمی بوده و یا در اثر صدمات فیزیکی یا شیمیایی آسیب‌ دیده باشد، سطح کوتیکول ممکن است برای همیشه به هم بریزد و برخی از کوتیکول ‌ها از بین بروند و لایه داخلی کورتکس نمایان گردد، لذا مو، ترک برداشته، شاخه شاخه می شود و موخوره می زند.

نرم‌ کننده ها وقتی به دنبال شامپو مصرف شوند، روی تار مو پوششی نامرئی و ظریف به جا می‌ گذارند که کوتیکول موی به هم خورده را صاف می ‌کند و ممکن است حتی جاهایی از کوتیکول را که کنده شده است، پُر کند. با این کار، مو کمتر مستعد گره خوردن شده و به راحتی شانه می‌ گردد و به درخشندگی ، توان و خاصیت انعکاسی آن اضافه می‌ گردد.

اکثر نرم‌ کننده‌ ها فوری عمل می ‌کنند و فقط برای یک دقیقه روی مو مانده، سپس آب‌کشی می ‌شوند. این نرم‌ کننده‌ ها تقریبا برای اکثر مردم رضایت ‌بخش هستند.